Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1905 ως SS Hertha  στο ναυπηγείο Stettiner Oderwerke του Στσέτσιν της Πομερανίας. Είχε συνολικό μήκος 76 μέτρων, πλάτος 10 μ., χωρητικότητα 1,221 τόνων και ταχύτητα 16 κόμβων. Χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τη μεταφορά ταχυδρομείου και μετά το 1914 ως νοσοκομειακό και ναρκοθετικό πλοίο στην υπηρεσία του Γερμανικού Αυτοκρατορικού Ναυτικού. Το καλοκαίρι του 1946 μεταβιβάστηκε στο ελληνικό κράτος ως γερμανική πολεμική αποζημίωση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μετονομάστηκε σε Χειμάρρα από την ομώνυμη πόλη της Βορείου Ηπείρου.

Το Χειμάρρα ήταν ένα επιβατηγό ατμόπλοιο που εκτελούσε τη διαδρομή Πειραιά – Θεσσαλονίκης. Το πλοίο προσέκρουσε σε ύφαλο και βυθίστηκε στις 19 Ιανουαρίου 1947 στον Ευβοϊκό κόλπο, παρασύροντας στο θάνατο περίπου 400 ανθρώπους. Είναι το πιο πολύνεκρο ναυτικό ατύχημα στην Ελλάδα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις απέδωσαν το ατύχημα σε σύγκρουση του σκάφους με θαλάσσια νάρκη, ωστόσο δεν επιβεβαιώθηκαν. Οι έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πλοίο είχε παρεκκλίνει αρκετά μίλια από την πορεία του. Λόγω του μεγάλου αριθμού θυμάτων, το ατύχημα αποκλήθηκε Ελληνικός Τιτανικός.

Το ατμόπλοιο «Χειμάρρα»
Το ατμόπλοιο «Χειμάρρα»
Οι ναυαγοί του «Χειμάρρα»

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *